tisdag 25 mars 2008

Katters Sinne för Musik?

Satt i köket och sjöng för mig själv. Ganska högt och ljudligt så det hördes i hela huset. Och plötsligt hoppar katten min upp i mitt knä. Sött tänker jag med hon hårar ner så värst så jag föser ner henne igen. Hon går i vög och jag slutar sjunga en stund. Sen börjar jag sjunga igen och efter ett tag så kommer hon och hoppar upp i mitt knä igen.
Jag föser ner henne igen och e tyst en bra stund för mike kom hem och jage lite obekväm och sitta och skråla sådär när det är en massa folk hemma.
Sen börjar jag sjunga igen och hon gör likadant. Nu börjar jag lixom fundera. Har min katt ett sinne för musik? För att vara lite säkrare prövar jag igen och hon går iväg. Jag börjar sjunga och hon hoppas upp igen! Och jag provar en gån till och hon gör likadant. Lite kul faktiskt. Och det påminner mig om en gång då jag satt och spelade på min flöjt och jag gjorde samma grej.
Spelade, hon kom. Slutade hon gick och så vidare.

Jag tror min katt Diggar Toner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar