tisdag 1 april 2008

Promenader.

Vårens värme låg över markaryd även denna förmiddag. Vi tog en promenad idag också och utforskade andra delar av Markaryd. Vi hittade den del där vi tror att de rika bodde. Det såg iallfall ut så. haha.

Dagens citat: " Jag äter hellre Piggelin med dej Carin än Philadelfia ensam!"
Av mig själv. Då vi köpte glass i ställte för min älskade Philadelfia.

Det är förvånadsvärt hur till och med Markaryd kan vara trevligt när solen tittar fram och och fåglarna gör sig hörda. Det är nästan som nåt annat ställe. De smågator vi var på idag påminner mig väldigt mycket om i Ölmstad där min far bodde innan och under en stor del av min barndom. Där det inte var så trafikerade vägar och man kände alla runt om kring. Jag får nog snart plocka fram Inlinesen och Longboarden och ta en tur dit bort igen. Det var mycket trevligare att promenera där än runt sjön. Men jag hade ju Carin som sällskap också. Bättre blir det inte :)
Jag hoppas verkligen att vädret kan hålla i sig. För det behövs inte mer regn och dåligt väder här nere. Det behövs värme och kärlek.

Sitter och lyssnar på Dashboard Confessional. Det är Nostalgi på hög nivå. Charlie förstår mig. Det är mycket som förknippas med det bandet. Med den tiden. Den sommaren då det lyssnades mycket på dem.

Friskvården idag är ett suddigt minne dock. Jag blev tvingad till att spela Innebandy. JAG! Haha! Större skämt än jag och en bandyklubba och boll finns inte. Det finns ju en anledning till att alla människor tycker olika om saker och ting. Jag är mycket illa anpassad till att springa/åka efter en boll/puck på nån plan. Att dessutom ha en klubba och vifta med blir ju inte mycket bättre.
Jag är mer anpassad för sådana bollsporter som volleyboll och handboll. Då kan jag i alla fall hålla lite kolla på bollen. Jag kan till och med få till några poäng då och då om jag ser till att visa min goda sida. Men jag är egentligen inte nån bollsportstjej. Bollarna ger sig på mej utan anledning. Jag är som en bollmagnet. Alla hårda bollar skjuts på mig.

Nya grejen. Jag ska börja citera mig själv mera.

Byebye Darlings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar