torsdag 15 maj 2008

Brandlarm.

By the way.

Igår gick Brandlarmet igång på vårt internat.
Alla Masade sig ut på gården och vi kontrollerade det som vi kunde men inte brann det inte.
Jag plockade upp telefonen och ringde runt och hamnade till slut med att prata med protecta(vårt vaktbolag) som fick komma hit och stänga av det hela.
Så efter en halvtimems tjutande blev det härligt tyst.
Och det är inte direkt några små villabrandlarm inte.
Det ringer ju som jag vet inte vad. Inget pipande här inte.
Hade jag sovit hade jag ju vaknat lätt av det. ha.
Brandkåren kom inte iallfall. Tur eller otur?
Beror på hur man ser det.
Det kunde ju faktiskt ha varit en gasläcka eller likn, som inte vi kunde kontrollera. Då kunde ju vårt kära internat brunnit upp på några min.
Men hade de kommit och som nu då inte var nåt speciellt så hade vi kanske fått punga ut med 6000:- Och det har inte klirrat gott i kassan.
Har vi tur slipper vi betala nåt.

Det var antagligen vårt matos som satte igång det.
Men de får skylla sig själva.
Sätter man en vanlig fläkt som är anpassad för en familj som kanske lagar mat två ggr om dagen, i ett internatkök där det lagas mat minst 10 ggr om dagen så fixar inte fläkten det så länge.
Men men. Nu e det över.

/Ella

1 kommentar:

  1. hmm tror d va någon som tände rökelser i hallen:)
    och matos sätter inte igång brandlarm såvida man inte bränner maten:)
    och en vanlig spisfläkt klarar lätt av ert matlagande om man rengör hela fläkten och inte bara yttrefiltret.men den håller inte så länge som den skulle annars ha gjort med mindre matlagande:)
    en som tror han kan :)

    SvaraRadera