måndag 5 maj 2008

Havet.

Eftermiddagen tillbringades tillsammans med Carin, Christian och hans mor.
Blev erbjuden att följa med på en liten utflykt till Laholm som jag gladeligen tackade ja till.
Begav oss först till en trevlig skobutik i Laholm,
där jag fann trevliga skor jag ville ha men inte hade råd med.
Carin däremot handlade två fina nya par tygskor.
Sen begav vi oss vidare mot Mellbystrand.
Där, som alla vet, ligger typ Sveriges längsta sandstrand.
Vi körde en bit på stranden och många minnen kom till mig.
Havet. Gullbranna. Kärlek. Vänner. Så nära men ändå så långt borta.
Det blev även fika och handlande på Maxi.
Sedan var det dags att dra sig hemåt.
Det var skönt att komma bort lite.
Sitta ensam på mitt rum är inget som är så vidare lockande.
Så de som känner sig träffade att ha mig som igel ett tag nu får ha överseende och förlåta mig.
Ensamheten i den bemärkelsen att sitta
ensam på sitt rum och göra ingenting är inte så lockande.
Men det går över så småningom. Jag kommer inte tracka er för alltid.


Tack för att jag fick följa med<3



Nu ska jag och Patrick Swayze umgås och äta lite kvällsmat.

/ Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar