söndag 29 juni 2008

Hemma?

Ja. Då var man hemma igen. Efter en vecka av trevligt umgänge och tanklöshet. Eller tankölhet kanske är helt fel ord. Vad vet jag. Men att bara ha kunnat ta dagen som den kommer har varit nice. Och det har varit så skönt att komma bort.

Midsommar och nästan hela kommande veckan tillbringades hos Pär i Lidköping. Det har varit hur kul som helst och jag vill gära fara dit snart igen. Senare spenaderades helgen i Uppsala med min Kära Caroline. Det har varit riktigt nice att få umgås lite med henne igen. Hann ävem med en snabbvisit i Stockholm för att träffa Herr Fänrik Ståhl och spana in hans nya lya och tillkommande rumskamrater. Det var kul att få träffa Cris igen en snabbis. Det var allt för längesen din gamle räv. Fabes verkar som en trevlig prick.

Det kändes bra att kunna träffas som vänner. Jag hoppas det förblir så. Du ska ju visa mig Stockholms fina sidor.
Och så var man tillbaka till Jönköping inför resterande sommar av bara jobb, och den otrevliga klumpen i magen kommer tillbaka och jag vill härifrån. Jag vill inte bo här just nu. Det känns så otacksamt att säga det men jag trivs inte här längre alls. Jag älskar min familj och det är inget sånt men jag vill inte bo här.
Jag har haft det så roligt den här veckan och jag ska leva på det länge.
Men nu e det tillbaka till verkligheten och jobb igen.
Snälla mina kära vänner de (få) som läser detta. Kom nångång i sommar och hälsa på mig.
/ Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar