torsdag 25 september 2008

Ang att sjunga i band!

För ca två dagar sen träffade jag en kompis nere på stan, Av olika anledningar kom vi in påh asn band och att deras sångare ska iväg ett halvår. Så frågan kom om jag var intresserad av att agera inhoppare i deras band under denna tiden ty då deras org, inhoppare visst skulle flytta till Halmstad.
Så klart tänkte jag att jag vill det, men så kom den där känslan fram, osäkerheten, tvivlet, jante. Allt. Inte bra nog, Passar inte, Tro inte att du är något.
Att få bort denna känslan är bland det svåraste som finns. Att faktiskt tycka att man duger.

I vilket fall har jag fått några låtar av honom som jag ska lyssna på och jag kan dem nästan redan, och hoppas att det blir av ett rep snart så man får pröva och se om jag passar dem och om resten av bandet tycker att det är en bra ide också.

Men så kommer ju frågan om jag har nåt inspelat att skicka över, Klart att jag har det men om jag vill skicka just det är ju en annan sak. Musiken som de spelar är lite pop/rock med lite soulinfluenser och det jag har inspelat är mest ballad, ballad, ballad ballad. Sa jag att det var ballader?! Och nån electro för längesen. Vill jag skicka det? NEJ! Efter som jag skämms som en kotte över det. Men vad gör man? Får väl skicka över det och skämmas ögonen ur mig och be att det inte lyssnar allt för mycket på dem utan ger mig möjlighet att sjunga deras låtar istället.

Kom dock hem sent igår och åkte tidigt idag så jag hann inte skicka något men nu fick jag en liten påminnelse genom ett sms, SUCK. Snälla någon. Ge mig en smäll och säg åt mig att skärpa mig. Så dåligt kanske det inte låter? Eller jo.

Om min vän skulle få för sig att läsa det här förstår han kanske att jag e liiiite seg med att skicka mina låtar. Min dåliga sida har tagit över men den bra sidan börjar komma igen och samlar mod nog till att skicka lite låtar.

Tills vidare.
/ Ella, the one and only.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar