onsdag 8 oktober 2008

Visa att ni vill att det ska bli förändring!

Ingen vidare bloggperiod det här. Idetorka, Svacka eller vad som helst.
Jag funderar ganska ofta på vad som gör en bra bloggare?
Vad ska man skriva om för att det ska locka mer läsare? För att få folk att förstå att just min blogg är intressant. För mig så är det något som är intressant att läsa eller nåt som e skitroligt. Som när Alex Schulman och hans undersåtar dirver med Praktikant-Amanda så skrattar jag. Även fast jag tycker att de e helt onödigt elaka mot henne. Men e man så uppblåst som Alex så e man ju. Han har en mycket bättre blogg än Blondinbella men han är elak.
Jag skrattar när han skiter i stämningar och allt han gör. Men han är elak.

Men blondinbella för mig är bara helt poänglös. I hennes blogg finns inget som e kul att läsa.
Jag bryr mig faktiskt inte om hennes mindre snygga sammetsklänning som hon har fått av sin mamma. Helt ointressant för mig. Men säkert jätteroligt för alla andra.
Men om hon mår bra av att skriva om det e det ju bra för det e egentligen det som är huvudsaken. Att skriva för sin egen skull som för alla andra.
Men jag har som så många andra blivit en sån bloggmänniska som VILL att folk ska läsa min blogg och finna den intressant men jag vill att det ska vara för att den e intressant och rolig och inte för att folk gillar att läsa om mina tråkiga arbetsdagar. För det tror jag inte så många finner intressant.

Ibland blir man bara så j***a förbannad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3486189.ab

Det är ju inte klokt hur samhället är idag när det gäller det här.
Våldtäkt, Efter våldtäkt. NÄR SKA DET BLIR NÅN FÖRÄNDRING?!
Ska man som tjej behöva gå och vara rädd varenda eviga kväll för att bli påhoppad?
Och att känna att man inte blir tagen på ALLVAR när det har hänt.

Visa att ni vill ha förändring!
Det får för sjutton vara nog!

http://www.veckorevyn.com/skrivpa/

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar