tisdag 11 november 2008

Att skriva musik!

Hur i sjutton gubbar skriver man en bra låttext?
Efter lite om och men så har jag och ett par vänner ett litet bandprojekt på gång och det ställer ju kravet på mig som sångare att bidra med nåt jag med. Men hur jag än gör och vad jag än skriver så GÅR DET INTE! Jag har lite idéer i huvudet men det går inte få ner det på pappret!
Jag tänker så det knakar men pappret förblir tomt. Kanske en rad eller två som högst.

Och jag känner en viss press att jag måste ha nåt att komma med, men jag har ju aldrig i hela mitt korta liv varit med i ett band och skriva låtar har inte varit min starka sida. Jag kan säker hitta på melodier och likn och lägga femton stämmor med suck!
Så jag känner att de kanske har lite för mycket förväntningar på mig.
Men Rom byggdes ju inte på en dag men förstår de det? Ångest.

Hjälp mig och ge mig lite tips hur jag ska göra. Jag hatar när folk blir besvikna på mig men egentligen borde jag ju inte känna så. Allt kan ju inte komma på en gång!

Och det blir ju inte direkt bättre av att jag har så himla mycket att göra hela tiden! Mitt eget val så klart men de senaste veckorna har det varit så mycket med flytten och dylikt så jag knappt ens har hunnit sätta mig ner och slappna av. Stressad tjej!
Får hoppas att de kanske har förståelse för det. Jag vet inte.

Äntligen lunch!

/E

1 kommentar:

  1. Skrivkramp är inte att leka med, så jag hoppas att du får ner ord i alla fall även om du inte är nöjd med dem. För i så fall brukar det lösa sig när man har harvat tillräckligt länge.

    SvaraRadera