söndag 30 november 2008

Gårdagens bravader.

Gårdagen var en dag fylld med blandade känlsor. Först och främst bitter och besviken över att jag inte var på konserten. Men sen lite senare livades kvällen upp av rolig dansuppvisning och en rolig kväll. Och det var nog tur att jag hade något att göra igår.

Vi hade alltså Dansuppvisning på en Salsafest igår. Uppvisandet gick sådär men det var väldigt roligt så det gjorde inte så värst mycke. Det var vårt första performence och allt kan inte gå perfekt. Man lär av sina misstag och gör förhoppningsvis aldrig om dem igen.

Vi var några stycken som stannade kvar sen efteråt och det var sannerligen något nytt för mig. Salsa i sin rätta form. Inte på nån danslektion i koreografi-form och inte lite halvtaskig salsa ute på krogen. Nej, utan människor som verkligen kunde dansa, och det var så roligt att se. En blandning av förundran och avundsjuka. Tänk om man vore så bra? Men det insåg jag snabbt att det krävs år av träning. Jag dansar ju och jag har lätt för att lära men det här var svårt. Mycket steg och rörelser. Så mycket känsla. Jag var nästan som en fisk på land. Okej, Det var väl att ta i. Men jag har mycket kvar att lära. Men så roligt det var. Jag var en elev ivrig att lära mig så jag tror nog att de som försökte lära mig hade ganska roligt de med! ^^
Men allt var inte främmande för mig och jag kunde röra mig på dansgolvet jag med utan att skämmas och vi hade riktigt kul. Jag hade det ialllfall, och jag vill absolut lära mig mer!

Men innerst inne och egentligen hela tiden ville jag inte vara någon annan stans än i Göteborg och lyssna på tonerna från Bo Kaspers Orkester med den vän som jag saknar men som jag tror att jag på ett sätt förlorade för länge sen.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar