måndag 30 mars 2009

Helgen var mest lugn och jobbig.

Fredag.

Gjorde mest ingenting. Köpte en ny bok på Akademibokhandeln och åkte hem och åt lite tillsammans med min bejb. Chillade hela fredagen och lyckades övertala BÅDE Emil och Gutstaf att få titta på Let's Dance på deras tv :)
Självklart efter lite omoget tjat och tjurande. Jag är som ett barn ibland. Lite för ofta tror jag. Men efter att man insett det får man göra nåt åt det. Åtmistånne försöka.
Men tack för jag fick titta iallfall^^

Lördag.

Dagen stod helt planerad förutom ett undantag. Begravning.
En obehaglig känsla i magen. Ville inte förstå. Ville inte ta farväl. Men visste att det var oundvikligt. Att komma dit och se allt det vackra. Se alla blommor och hälsningar till dig fick ännu en gång mina tårar att trilla ner för kinderna. Att se alla ta förväl av dig.
Du är så saknad av alla. Men nu förstod jag att du verkligen är borta och jag fick ta mitt farväl. Men jag hoppas och vet att vi kommer att ses igen nån gång. Jag vet inte var eller när. Men nån gång.

Men tårarna slutar inte än. Jag vet att man måste gå vidare. Och det kommer de flesta också att göra. Men du finns ALLTID kvar hos oss alla.

Kvällen bestod mest av inte så mycket sen.
Vi spelade öl-spelet men jag var astrött och asmesig (Ja, gustaf. Jag vet. )
Så jag somnade efter tre eller fyra omgångar. Jag var inte pepp nån stans igentligen. Jag ville bara ha något att göra så att jag kunde få gå och lägga mig.

Söndag.

Se twilight (igen.^^) medans Emil skrev sin CV. Sen åkte vi till min syster och åt sjuukt god kladdkaka tillsammans med resten av familjen. Direkt vidare till pappa sen för att äta våfflor och hinna umgås där med. Hann med hela familjen på en dag. Skillat^^
Kvällen var lugnt och bra. Tv och sen tvspel. Me like.

-----------------

Idag tillbaka på jobbet. Ont i magen. Och det är inte magsjuka.


/E

2 kommentarer:

  1. Tack för din fina helgbeskrivning, en njutning på jobbet en seg dag som denna :)

    SvaraRadera
  2. Ring om det är något vännen. pussar

    SvaraRadera