söndag 17 maj 2009

Slut för denna gången.

Ja då var det över för den här gången, och som tyvärr de senaste året så tog sig sverige inte så värst långt. Idag räckte det bara till placeringen 21 av 25. Det är synd för jag tycker låten var bättre än många andra bidrag som var med.

Men vinnaren. Så söt han var! Och vilken go låt. Trallvänlig som så in i norden. Man kommer att gå och nynna på den i flera dagar efter det här. Grattis NORGE till vinsten. Den har ni förtjänat. Och vilken poängskillnad mot tvåan. Dessutom kunde det ju inte blivit bättre att det numera eftersom klockan slagit mer än tolv är den 17 Maj, Norges nationaldag! Grattis igen kära vänner. En värd seger.

Systeryster


Vi hann med att springa till Willys och köpa lite frukt innan ESC började.

Gott med frukt!

Utsikt från min balkong.

Självklart somnade jag under omröstningen. Som alltid. Så fort klockan slår 23.00 så e det som en klocka i mitt huvud säger; "Dags att sova Ester!" Men Matilda väckte mig lagom till de sista poängen. Som om de nu skulle gjort någon skillnad då norge redan hade vunnit!

Det hände en lite småkul sak på jobbet idag med. Inte så kul egentligen, men flinar lite åt det nu så här i efterhand. Det var så att brandlarmet plötsligt gick, och i och med att det var helg fattade vi ju att det inte var någon övning. Kommer ut i trapphuset och det luktar som om någon har bränt en matbit en bra bit för länge. Springer ut, brandkåren kommer och vi står och väntar på vad som sker. Efter en liten stund kommer de ut. Med en micro. Någon hade visst råkat värma ett bröd på 6 timmar i stället för 30 sek. Klantigt så att säga. Personen som gjort det skämdes nog lagom mycket, det kostar ju antaligen Telia en hel del när brandkåren får rycka ut.

Mer spännande än så har inte min dag varit. Åkte till Matilda och hämtade henne så gick vi hem till mig. Nu väntar jag på att Emil ska komma hem så jag kan få sova.

Min kära mor på jobbet.


Denna sköna bild på min jobbarkompis Åsa får avsluta kvällen. Hon uttryckte sig om att hon inte ville vara med på bild. Det fick hon vara ändå! :D

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar