tisdag 11 augusti 2009

Första, andra dagen i skolan!

Japp, Då skulle man sätta sig ner och försöka sammanfatta de senaste dagarna lite snabbt. Det har varit otroligt mycket information så klart. Och allt går ju in genom det ena örat och ut genom det ändra. Tyvärr men sant.

Igår bestod mest av att lära sig allas namn (40 st ungefär) så det blev mycket upprepande av sitt eget och andras namn. Vi hade även lite körlektion med en av våra sånglärare. En kort och enkel men riktigt skön folkvisa. Alla satte sina stämmor snabbt och det var jättekul. Sen när vi ger oss på lite mer avancerat tror jag att det kommer bli asbra!

Det var ju som vanligt lite vanskligt att hälsa på alla och vara trevlig och umgås med folk som man inte känner alls. Men när man väl börjat prata med alla så märker man hur goa alla verkar att vara. Lätta att umgås med. Redan första kvällen kom mina grannar och klasskamrater Emelie och Julia in och sa hej och presenterade sig.

Idag så hade vi n kort uppsjungning för lärarna och satte samtidigt igång med ett litet teater/Drama-projekt som kallas så enkelt som Första Skapelsen. Det går rätt och slätt ut på att dra ihop en liten teaterpresentation av alla i gruppen. Försöka få med egenskaper och få in det i en liten pjäs. Om man nu kan kalla det pjäs. Paralellt med detta hölls även de första danslektionerna, och det var så sjuuuukt kul! Vi fick dansa samma låt som var på audition och den är så pepp! Det gick bättre än vad jag trodde men är väldigt snabb på att klanka ner på mig själv som vanligt men det här året vill jag verkligen utvecklas innom dansen. Sång och teater med så klart men dansen är det som jag kommer att få joba hårdast med.

Annars har jag bara hängt in alla mina kläder i garderoberna idag och det tar sån tid. Är nästan klar nu men inte riktigt helt. Ska ta och skriva min "dansläxa" och sen sätta på en film och somna till. Lite segt med inlägg nu men måste komma in i rutinen med skolan och då kommer bloggandet lite i andrahand. Men det ska jag försöka och fixa så fort som möjligt.

Tills vidare, ha det så bra!

/E

2 kommentarer:

  1. men fy fasen va roligt!!!!!!!!! Jag är så sjukt avundsjuk på dig!!!
    Hälsa lärarna från mig!!!! :)

    Oscar

    SvaraRadera
  2. Glad för din skull, men saknar dig så oerhört mycket :(

    SvaraRadera