onsdag 26 augusti 2009

Rolig dramalektion idag.

Sitter och sjungen och övar inför micktekniken nästa vecka. Ska även sätta mig vid pianot snart och öva sångläxan också, men först måste jag diska klart och städa. Började med disken idag för att få det gjort. Så det är snart klart. Kan ju inte se ut som en svinstia här.

Hade den hittills roligaste dramalektionen idag. Lite olika koncentrationsövningar till att börja med så klart och sen så blev vi indelade i tre gruppen som skulle framföra en liten scen med tydlig början, mitten och slut. När vi spelade upp det fick en av vardera grupperna sitta med ryggen mot och bara lyssna för att sedan försöka återskapa så gott man kunde med hjälp av det man hade hört. Det var riktigt rolig må jag säga. Hela lektionen avslutades med att gå runt och hälsa på alla i rummet och ge denne en komplimang och för min del kunde det inte vara bättre timing för en sån övning just denna veckan. Inte bara för att få höra positiva saker men först och främst få ge komplimnager till andra. Det kan vara svårt men jag blir så glad av att se den andra personen när man säger nåt snällt. Kanske så gjorde man just deras dag med den komplimangen.

Och juste, dramaövningen som var så kul skulle spelas på gibbrish (påhittat språk)
Fruktansvärt roligt!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar