onsdag 28 mars 2012

Balett, svett och blåst!

Haha, Benpasset gick sådär. Eller nej det gick asbra tills hälften för då var jag tvungen att kila för att möta upp min kompis som blev klar lite tidigare än beräknat^^ Hann bara göra knäböj och utfall men ordentliga sådana iallafall! Sparar resten tills imon :)

Drog iaf ner till stan och mötte upp Malin för en promenad. Hon hade en gammal baguette som vi tänkte ta med till ankorna när vi ändå skulle gå runt sjön. Bara det att när vi kommer ut så är det typ storm ute. Blåser som jag vet inte vad. Så vi tänker att vi går till sjön iaf nu när vi har den där himla baguetten med oss och matar fåglarna och går hem igen. Men vart var fåglarna?? Vi hann går ca 2/3 runt sjön innan vi hittade några så då kunde vi ju likaväl gå runt hela men satans vad kallt det var när det blåste. Men runt kom vi ju :)

På vägen från Malin till min dansskola hamnade jag även mitt i ett hagel/blixt/åskväder. Inge kul alls :(

Nu är jag nyss hemkommen från en härlig och svettig balettlektion. Det är i princip det bästa träningspasset på hela veckan på ett vis. Det är hatkärlek. Men oftast bara kärlek.
Just nu jobbar vi både med teknik fortfarande och dessutom jobbar vi med koreografi till en föreställning vi ska ha. Så det är mycket att göra. Svetten bara rinner. Folk som aldrig dansat och tror att det är enkelt. Släng er i väggen. Balett är så jäkla jobbigt :D

Så idag har varit en jäkla bra dag!


Hittade det här mumsiga receptet i en tidning. Frestande!


Malin matar ankorna som vi till slut hittade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar