onsdag 28 mars 2012

Tjejen med valkarna...

Det rubriken kan ju tyda på fler saker men just idag så handlar det om mina händer. ;)

Häromdagen fick jag en komentar av en kompis.Vi satt av nån anledning och jämförde händer och helt plötsligt kläcker han ur sig: "Men du har ju valkar?!" Kände hur den lilla förolämpad-känslan infann sig i min mage. Även om han inte såklart menade det på det viset. Tänkte genast att oj, då har jag sjukt okvinnliga händer :( Det är en sån där kommentar som man lixom inte säger till en tjej. Men viftade bort det såklart och försökte inte tänka på det.

Men nu så har jag funderat lite på saken och det är ju faktiskt så att dess valkar (väldigt små valkar men ändå) får jag faktiskt för jag tränar mycket och tränar hårt och det är ju något bra! Träning är ju nåt av det bästa jag vet och håller på väldigt mycket med det så får helt enkelt stå ut med mina valkar. Skulle kunna använda handskar och så på gymmet men tycker det känns bättre utan, bättre kontakt, inget fusk lixom^^

Så mina "valkar" är en del av mig och om det gör mina händer okvinnliga eller inte så kommer de fortfarande vara där. Är så pass säker i mig själv att jag vet att jag är då tillräckligt kvinnlig ändå :P Så nä, jag vet att många tjejer ute i gymmet oroar sig för att få fula händer och valkar. Skit samma! Det visar ju att du rör på dig ordentligt och faktiskt inte mesar på gymmet ;)

Så numera anser jag att mina pyttevalkar är en effekt av något bra. Hård träning! Och resterande av mina händer är ju alltid fixade, nagellack och mjuka ;) Så det väger upp valkarna anyway!
Och den dagen jag träffar min framtida man får han helt enkelt stå ut med det ^^

Jag får väl va tjejen med valkarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar