fredag 27 april 2012

Frukost i lugn och ro.

Nåt jag uppskattar är frukost. Tycker det är bland det godaste målet på hela dagen. Och då pratar jag inte om att slänga i sig en snabb macka eller lite fil. Utan en riktig frukost som man står sig på länge och som man får äta i lugn och ro. Jag har ett jobb där jag jobbar väldigt olika tider. Varannan vecka kväll och varannen vecka dag men börjar få någorlunda rutin på det. De dagar jag jobbar kväll går jag ändå upp absolut senast 8.30 och de dagar jag jobabr tidigt säger ju sig själv ;) Allt från 4.45 - 6.45. Men oavsett vilken tid jag börjar så är frukosten helt gudomligt god om man lägger lite omtanke bakom såklart.

Tränar jag på morgonen blir det oftast 2 frukostar. En innan som är tråkig och mest för att få nåt i magen som t.ex lite yoghurt eller nåt ägg. Men sen efter träningen så blir frukost nr 2. Oftast fibergröt, ägg, keso, makril, nötter, naturell yoghurt, kesella, smoothie och te m.m. Inte allt men nån kombo av det. Tränar jag inte blir det den senare som blir den endra frukosten.

Idag blev det Fibergröt toppad med keso och en sked av min müsli som jag gjorde igår. Till det en grov macka med kokt ägg och en kopp te. Bra balanserad frukost på de olika näringsämnena och bra för min mage. Och jag får i 9/10 äta den i lugn och ro på jobbet. Ibland måste jag ju hjälpa våra kära motionärer och då får det stå en stund. Men det gör ju inget :) Äter det aldrig hemma när jag jobbar dag utan gör i ordning det jag behöver ha med mig under dagen hemma på morgonen och sen fixar jag till det när jag gjort alla morgonrutiner på jobbet.

Jag kan tyckas stressad på morgonen när jag ska upp vilket jag ofta är men jag vet att jag ändå alltid får äta min frukost i lugn och ro. Alla har vi våra morgonrutiner. Vissa stressar, äter snabbt/långsamt/lite eller mycket. Vissa lyssnar på radion och läser DN. Vissa äter frukost på bussen eller i bilen. Så länge du är nöjd med ditt så går det ju bra.

Nu är iallfall jag och min mage laddad för dagen. Jobb, chilla, gymma och sen ska jag riva av ett grymmepass på spinningen. Ska vila helt resten av helgen då ryggen krånglat lite i veckan och en gammal dansskada i foten börjar göra sig påmind.


Dagens frukost ligger nu gott i magen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar