onsdag 23 januari 2013

Skidpremiär och träningsvärk

Igår blev det alltså skidpremiär! Det var grymt mycket svårare än jag mindes det. Har ju inte åkt på sisodär 10 år. Så nybörjare skulle jag kalla mig. Efter lite fix med lite valla så jag inte åkte så mycket åt fel håll(bakåt;) då blev det en timmes kämpande. Tur att pappa har tålamod. Och nog såg det kul ut tror jag. Dålig balans, öva teknik och försöka att inte vurpa. Och även om jag blev omåkt av de flesta så var det kul! En vurpa hann jag med och det var såklart under ett spårbyte. Men men. Man kan bara bli bättre så får se till att komma iväg snart igen. Vissa lär nog småfnissa ett tag om de åker med mig men övning ger färdighet. Träningsvärk i ljumskarna var det som kom idag^^

Snart dags för träningsskola och sen leda pass med massa träningssugna motionärer :-) Laddar med lite Cola Zero. Mums!

Resterande av kvällen planerar jag va chill med god mat och bra sällskap:-)

Mvh Ester aka Skidåkarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar