tisdag 26 februari 2013

Solen skiner o.s.v... :D

Ska precis som så många andra nämna att solen skiner idag. Även om jag sitter inomhus hela dagen så njuter jag ändå för fullt av dessa pigga, varma strålar. Solen har lyst med sin frånvaro ovanligt mycket denna vintern tycker jag så känner hur D-vitaminförrådet sinat och blir löjligt lycklig och glad när solen tittar fram. Hur mycket jag vill fortsätta åka skidor och träna mer så längtar jag till våren. Längtar till att slippa ha vinterjacka och pälsa på mig så fort jag ska ut. Slippa slira runt med cykeln på snö, blask eller som nu: Isbana! Det är tokigt glashalt överallt och med en halv fungerande bakbroms blir det snigelfart vart jag än ska.

Med våren kommer också snyggare kläder,skor och ljusare dagar. Roligare uteträning (undantag skidor) och framför allt varmare! Så våren får gärna komma NU!

Startade veckans träning igår med 120 min spinning. Jag och Anna körde dubbla pass. Först SpinIntervall och sen ett till pass med backintervaller. Första gången jag nånsin kör spinning mer än 70 min och lite stolt är jag. Tanken var att öva lite inför söndag då jag skrivit upp mig på att va med på Vasaloppsspinning. Det innebär att man kör spinning på tills vinnaren i Vasaloppet går i mål. Förra året var det ungefär 3 tim och 40 min. Det kommer att bli kul och jobbigt. Just nu känns det knappt nåt i benen men risken är väl att tröttheten kommer på kvällens balettlektion Håll tummarna för att det inte gör det.

Påpälsad. Prickade in alla Friskis i fredags. Möte i Hva, leda pass i City och jobbade kvällen på A6.
Då cykeln havererat kvällen innan fick jag gå till jobbet, tog rundan runt sjön. Det var kallllt!
Pyssligt mellanmål. Blir lite godare då ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar