måndag 9 december 2013

Teaterstickorna presenterar: Musikalen Grease!

Många av mina vänner vet att jag har ett stort intresse för sång/dans/musik. Det har senaste åren legat lite på is men i somras hittade jag ett gäng i Jkpg som senaste åren satt upp lite musikaler. En amatörteaterförening vid namn Teaterstickorna. Ett härligt gäng med fantastiskt engagemang för kulturen i Jönköping. I samarbete med Folkuniversitetet skulle de detta år sätta upp Musikalen Grease.

Jag har länge velat ha lite mer projekt på just sångfronten och detta är helt klart min genre. Musikal! Anmälde mig till kursen och det började repas dans och audition för rollsättningen. Man kan alltid bara kämpa hårt och öva öva öva inför en audition. Det är ingen stor uppsättning men ändå hade man ju en önskan att få en roll. Audition gick bättre än väntat och i April kommer ni se mig på scen som Sandy i Grease! Blev löjligt glad såklart då det inte var nånting jag förväntade mig. Hade ställt in mig på ensemble så blev en glad överraskning. Grymt kul och tacksam för att få chansen. En grym utmaning och så himla roligt. 10 föreställningar med start 13:e April 2014 på Jönköpings Teater.

Biljettförsäljningen bör va igång runt 13/12-2013



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar