måndag 7 januari 2008

Som alla andra?

Japp. Då var det gjort. Min Blogg är skapad.
Istället som "alla" andra, som strävar efter att vara så annorlunda har jag gjort precis tvärt om och som alla andra redan gjort, skaffat mig en Blogg.

Blogg. Det klingar lite bättre än Den forna tidens Dagbok. För det är ju nästan samma sak förutom att man väljer att låta andra ta del av ens liv, tankar och åsikter.

Helst vill man också att folk ska kommentera det man skriver så at man kan få lite gensvar och sedan diskutera lite granna om något meningslöst. Men om nu folk faktiskt kommenterar det man har skrivit vilket ofta kan vara om något som hänt i samhället( om man är intresserad av de) sitt eget liv eller andras, så är det ofta, ( eller iallfall till 90%) något negativt bara för att lixom provosera. klart at man har olika åsikter om allt men varför kan man inte kommentera lika mycket när man håller med om något? Aja. vem bryr sig egentligen?

Jaha. Och varför skaffar jag mig nu då en blogg? Det är ju inte längre så "udda" att ha det. Men jag struntar faktiskt flullständigt i det. Jag kan tycka det är skönt att ibland vara som alla andra. jag har tillbringat större delen av min tonårstid at vara inte som alla andra. Och fick jag nåt för det? Nje. Balla kompisar kanske. och vilka är kvar nu?
Ne, jag skaffar det för att jag vill ha det, för att jag känner för att precis som alla andra skriva ner mina åsikter och hoppas at kanske någon får nån nytta av det eller vad som helst. Jag kanske strävar att en dag skriva något vettigt som en människa kan lära sig något av. Men tills dess kommer jag skriva mycket strunt och sånt som händer mig och andra i vardagen, om samhället och hur det beter sig. Och för att vara ännu mer som alla andra måste jag lägga till den lilla komentaren: *kommentera* Jag vet inte ens hur det stavas. HAHA.

Aja. Tid för att sova och tillbringa tid med fänrik Ståhl i telefonen eftersom han är i H-Kvarna och jag är i skogen.

Tack och Godnatt från Ester Virefjäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar