lördag 14 juni 2008

Hur länge blir jag kvar här?

Så sitter man här för sig själv och tittar INTE på fotbollen som resten av detta avlånga land gör. Jag finner inget givande att titta på pojkar som springer efter en boll. Klart jag skulle tycka det var kul om Sverige vann och så men att titta på det är överflödigt.

Här sitter jag och funderar och kommer på mig själv med att inse att jag blivit ganska bortkollrad i Markaryd. Det lilla liv jag hade där har inte förbättrats knappt något sen jag kom hem för det känns som om jag itne har nåt umgänge kvar här. Och de som jag har vet om det.
Jag bara jobbar och göra inte så mycket annat. Och det är inte någon som nämner något om hänh heller. Har försökt höra mig runt vad som händer på midsommar men inte nånting. Skulel ju vara roligt att träffa lite gamla bekanta men alla här i jkpg e så oplanerade. Och jag Orkar in dra igång en fest eller gänghäng för jag har gjort det endel och nu orkar jag inte faktiskt.
Så jag tror jag joinar min vän Pär och åkerupp till honom. Kul att träffa lite nytt folk. Om inte min Malin stannar här. Hon är guld värd den tjejen.

Och så var det dags igen. Hela Jönköping börjar fyllas och krylla av små konstiga människor som går omkring med en dator i en kundvagn eller två. Fördomsfull?Nej då. Datanördarna har intagit staden. Det är dags för Dreamhack och det verkligen kryllar av dem överallt. Till och med Sibylla har ett Dreamhack-mål? Jag önskar att någon kunde förklara för mig var nöjet ligger i att sitta framför en dator i flrea dygn och spela spel och stirra in i en skärm.

Jag kommer på mig själv med att inse att jag tycker mindre och mindre om det här stället och vill helst flytta härifrån så fort som som det finns möjlighet. Det är nog dock inte så stora chanser än på ett tag. Jag är fast här till den 31 aug. Men vart hamnar jag sen?

/Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar