söndag 24 augusti 2008

Äppelpaj

Då var ännu en helg till enda.
En chill utekväll med en jobbarkompis och tre pratglada Norrläningar som var nere på den mycket
givande lastbildmässan på elmia. Vi blev undervisade i norrlänska festivaler och att i norrland dricker man mycket mer HB än här nere i södra sverige. Även att det för tillfället är varmare e Piteå än Jönköping och att scootrar är automatväxlade ( Nu snackar vi mig här va. Jag kan inte ens köra en moppe. ) vilket skulle underlätta om jag skulla köra det någon gång.
Nöjd med kvällen åkte jag hem i lagom tid för att sova gott.

Vaknar upp med insikten att min förkylning har blivit tre gånger värre och det känns som att jag ska hosta upp alla mina inre organ när attackerna kommer.

Uppfräshning sker och snart sitter jag på tåget till västergötland närmare bestämt Skövde för att hälsa på min vän Hilding. Det var en givande eftermiddag/kväll med tacos,promenader, pianospel och gott sällskap. Tack för det.

Nu har jag bakat en alldeles makalöst god äppelpaj (självförtroendet är på topp.) som snart ska avnjutas med vaniljsås och ett glas mjölk. Mums.

Bara min kvällspromenad kvar.
Jag tar en dag i taget helt enkelt.


Tack för en trevlig helg kära vänner.

/Ella.

1 kommentar: