måndag 1 september 2008

Hej Stockholm och Sverige.

Det slår mig idag som alla andra dagar på mitt jobb hur alla (iallfall ca 8/10) Stockholmare som ringer in förmodar att de har kommit till en kundtjänst i stockholm när de ringer in. Det är inte alltid vi ser vilket nummer de ringer i från och så frågar man vilket nummer de har. Så slänger de upp ett nummer UTAN att säga riktnummret. Hur ska jag kunna veta att de ringer från stockholm? Och det handlar inte om nån annan, göteborgarna gör inte så, Skåningarna gör inte så. Nästan alla stockholmare tror att man helt enkelt vet att de är från stockholm. Och nej. jag gör faktiskt inte det. För mig kan ni lika väl bo i piteå som i stockholm.
Kanske en liten detalj men jag finner det lite irriterande eftersom det tar en massa mer tid om ni inte säger hela nummret direkt.
Och jag måste ha hela nummret för att kunna ordna med era små problem förstår ni.

Men alla är inte sådana. Plus för dem som alltid säger hela numret sakta och säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar