måndag 1 september 2008

No more.

Idag kan jag ÄNTLIGEN börja träna igen. Ska bli nåt så himla skönt.
Har inte varit på gymmet sen dagen jag flydde(?) Markaryd.
Så det är sannerligen på tiden. Och imorgon börjar jag dansa igen.
Street/jazzdans. Det ska bli sjukt kul!
Jag hoppas bara att jag kan hänga med i tempot. Det var ju ett tag sen jag dansade.
Men nu är det dags att ta ner dansskorna från hyllan. Äntligen.

Skolorna har börjat igen, och det finns INGEN stans det märks mer än på bussarna som går på morgonen. Jag bor ca 3.5 mil från jkpg. Och jag går på tidigt och då förväntar man sig att det ska vara ganska tomt på bussen. Men icke! Redan när jag går på så finns det knappt ett enda ledigt säte. Och då har inte ens Hälften av alla de som ska till jobbet/skolan/annanstans gått på än.
Från 06.50-bussen till 09.00 bussen är de ALLTID Knökafulla. Folk står upp mer än halva resan. Varför i hela friden kan de inte sätta in extrabussar?
Jag åkte med de här bussarna varjedag i tre år, och man kom aldrig i tid för att bussarna alltid var sena p.g.a att så många människor åkte med dem.

Projekt alá Ester:

- Ta körkort (SNART!)
- Skaffa egen lägenhet.
- Börja träna igen. (Check)

Listan som just nu känns ganska kort kanske förlängs någon dag eller så.
Det märker vi antar jag.

Notis.
27 Dagar kvar och jag längre inte är tonåring. You go girl!

Fick just mitt avtal för fast anställning på mitt jobb.
Äntligen kan jag ta ut semester. Och få lite bonus för det jag säljer.

Over and out.

/Ella

3 kommentarer:

  1. fortfarande telia? låter som bra mål också. men jag tänkte, vill du ta en fika någon dag? :)

    SvaraRadera
  2. Japp. Telia is the shit. Haha. Var vikarierar du?

    Nemen vilken utomordentligt bra ide. Jag tar gärna en fika med dej nån dag! Så snart som möjligt!
    Vi kan ju höras i veckan?

    SvaraRadera
  3. jag jobbar lite på en förskola för tillfället. och lite på gruppboendet.

    ja. eller, vad säger du om torsdag?

    SvaraRadera