torsdag 26 februari 2009

Långsint?

Det hände ju en grej igår som jag glömde att skriva om.
Jag var på stan och skulle handla lite. Så gick jag in i en butik och hittade det jag sökte och gick mot kassan. Till min fasa står där en människa som när jag var lite varit mycket elak mot mig. När jag var liten. Låg, mellan och högstadiet. En av många. Lång tid mycket hån. Men jag har kommit över det. Blivit en starkare person och så vidare. Och jag har till och emd förlåtit de flesta som varit elaka. Men vissa, vissa vill jag fortfarande inte träffa. Vill inte vara trevlig mot. Vill inte fråga vad de gör nu. vill inte vara vän med dem.
Hon är en av dem. Jag undrar om hon märkte hur jag tänkte. Hon frågade hur jag hade det och vad jag gjorde nu. Svarade motvilligt. Ville helst bara därifrån direkt.
Vissa saker sitter djupt.

Jag fick aldrig höra ett förlåt, att du gjorde fel.
Är det jag som är långsint?

Och nån annan butik hade int edet jag skulle köpa heller.
Hoppas hon inte är där nästa gång jag kommer dit.

/E

1 kommentar:

  1. Hun, jag förstår att det gör ont när man ser vissa människor från tiden förr...och tack för ditt sms igår. saknar dig.puss

    SvaraRadera