onsdag 25 mars 2009

Livet är skört.

Man tänker ofta inte på hur otroligt skört livet är förens man förlorar någon man tycker om. När någon man skrattat och umgåtts mycket med går bort. När man tillslut inser att de glada skratten inte kommer få höras igen. Åtminstånne inte i detta livet.
Men man ska inte sluta leva livet för det. Det skulle de inte vilja. Jag tror de skulle vilja att du gjorde allt det du alltid önskat göra. Göra verklighet av dina drömmar. Tar steget och våga göra det du aldrig gjort förut. För man vet aldrig när någon eller någon kan tas ifrån dig på ett brutalt sätt.
Jag tror hellre på att säga att "jag älskar er" till mina vänner för många gånger än att inte säga det alls för jag vill att de ska veta att de betyder så mycket för mig och att de även kommer göra det den dagen då jag kanske inte finns kvar här. Eller om någon tas ifrån mig vill jag att den ska veta att den betyder mycket för mig. Jag vill att mina vänner ska veta att de har alla en speciell plats i mitt hjärta. Det finns de som verkligen har sina speciella platser. De som står mig verkligt nära. Och de uppskattar jag nåt så otroligt. Jag vet att jag e otroligt dålig på att höra av mig eller likn men ni vet att ni har er speciella plats. Jag vet för även om jag inte pratar med vissa på över några månader så vet jag att vänskapan ändå är lika stark. Kanske för att möjligheten inte finns att prata varje dag eller ens varje vecka. Jag vet för en av mina aboslut bästa vänner bor på andra sidan jorden och jag träffar henne om jag har tur en gång om året. Och ändå är min vänskap till henne lika stark.
Och det finns de som bor här i samma land som jag ändå träffar allt för sällan men vet att vänskapen inte dör ut för den är såpass stark. Det är ni som jag vet svarar om jag behöver prata. Det är ni som jag får komma till om jag skulle behöva det. Det är ni som alltid finns där både när jag är ledsen OCH glad. Ni som alltid finns där. Tack för att ni är så underbara. Tack för ni är dem ni är. Ni vet vilka ni är.
Och jag ÄLSKAR ER. Glöm aldrig det.
Du är saknad Emmeli.
Din speciella plats i mitt hjärta kommer aldrig kunna fyllas av någon annan.
Tack för att jag fick privilegiet lära känna dig och umgås med dej.
Vi ses snart igen<3

/E

3 kommentarer:

  1. Jag tar mig friheten att tro att en av dina finaste vänner är jag, och jag äääälskar dig min pluppa :)
    Jag låg i sängen igår och tänkte på just det där fenomenet: att ringa. Jag är sämst på det, men jag är lika bra vän för det - tycker jag. :)
    Puss.

    SvaraRadera
  2. Det vet du att du är!!! Och jag älskar dig skruttis!
    Jag är med sämst på att rinfa. Haha. Snart kommer jag och Emil upp och hälsar på er! (NU är er paris-resa inte långt borta!!)

    SvaraRadera
  3. Puss på dig du underbara. <3

    SvaraRadera