torsdag 22 mars 2012

Bananpannkakor och slutet på dag 2

Dag 2 i träningssyfte har i princip varit vilodag. Tänkte ta det imorgon egentligen men har varit på spinning varje dag denna veckan och kändes att jag behövde sova lite extra så fick bli vila idag istället med undantag från min långpromenad :) Klantade mig som tusan innan när jag skulle hem från jobbet. När jag skulle låsa upp cykeln så hittar jag inte cykelnyckeln :( Letar och letar men hittar inte den. Och såklart när jag kommer hem så hittar jag den i fickan på tröjan jag hade under jackan. TYPISKT! Så imorgon måste jag åka buss till jobbet om jag ska hinna. Ibland är man bra klantig.

Kikade runt på lite bloggar tidigare idag när jag åt lunch och hittade ett recept på bananpannkakor här. Tänkte att det lät ju både gott och nyttigt. Dessutom laktos och glutenfritt för dem som är lite känsliga för det.

Jag modifierade det lite.
1 Medelstor banan
2 ägg (Det var bara 1 i originalreceptet)

Mosa/Mixa ihop det och stek. Jag försökte mig på en stor pannkaka vilket gick sådär så rekommenderar plättar eller mer fett. Jag använder kokosfett för det klarar värmen bäst men tog nog lite för lite.

Till det blandade jag ihop 150g kesella och 30-40g blåbär och toppade med några blåbär på. Hade lite väl mycket kesella men det var bara för att den höll på att gå ut så var tvungen att använda allt.

Det blev riktigt gott och verkligen något som jag kommer käka igen. Nästa gång ska jag nog slänga ner lite kanel i också så kommer det bli ännu godare! Try it! Jag rekommenderar! Perfekt till kvällsmål/mellanmål eller lyxigare frukost^^



Mums säger jag bara!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar