torsdag 22 mars 2012

Mat och storkok!

Lär bli massa sånt här på bloggen med. De klassiska matbilderna;) Men gillar att laga mat och vill ju dela med mig^^

Nåt gym hanns det inte med idag då jag behövde tvätta och städa. Storkok han jag dock med och det behövdes för frysen ekade lite tomt på mat. Och det är guld att ha när man inte orkar laga mat eller ta med sig som matlåda till jobbet såklart. Har äveb portionspaketerat kokt ris i småpåsar då jag inte alltid vill ha det till det jag lagar men skitbra att ha i frysen när man behöver. Fick det tipset av en kompis och det kommer användas flitigt! 13 matlådor och 15 påsar ris blev det. Ska väl räcka ett tag och ska laga lite mer storkok till helgen så man har lite mer att välja på.

Om jag orkar blir det färgning av håret när jag kommer hem. Utväxten är sannerligen inte att leka med kan jag lova! Får bli rött ett par veckor till tills min färgbomb är slut. Så får vi se vad det blir för färg till våren/sommaren.





Böngryta med massa grönsaker och gott! Älskar bönor i alla dess former och smaker typ och det går att ha i typ alla grytor! :)




Dagen storkok! Matlådorna börjar dock tryta lite så kanske måste ta en sväng till Ikea och inhandla nya snart.


/E

1 kommentar:

  1. Mat går också att lägga i påsar.. Särskilt om man som du har tallrikar på jobbet :) annars kan man lägga över det i en matlåda när man tar upp det ur frysen

    SvaraRadera