onsdag 23 maj 2012

När kroppen säger stopp.

Jag tränar mycket. Mer än de flesta. Det säger jag inte för att skryta eller för att folk ska få dåligt samvete. Jag tränar för jag bara älskar det! Men ibland kan jag bli lite fanatiskt. Och idag sa min kropp stopp. Jag orkade knappt med min balettlektion. Det jag tycker är roligast på hela veckan. Ingen muskel gjorde som jag ville och det gjorde bara ont. Kändes som jag skulle börja böla där och då. I minsta lilla tåhävning trodde jag vaderna skulle spricka. Och så ska det inte vara. Det värker i så många muskler just nu. Så i helgen ska den här tjejen vila helt och hållet. Lätt för vissa, svårt för andra. Jag som alltid säger till folk att lyssna på sina kroppar och hur viktigt det är att låta kroppen återhämta sig. Så glömmer jag bort det själv. Men nu orkar  varken knopp eller kropp.

Så glöm inte lyssna på kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar