tisdag 18 september 2012

18:e September. God Morgon

Fy satan i gatan. Nog för att det är fina grejer att komma upp i tid på morgonen som jag skrev i tidigare inlägg men idag när jag tvingas titta på kl när den ringa 4.45 vill jag bara ignorera den totalt och somna om. Om jag är smågrinig en vanlig dag när jag går upp 07.00 så vill jag inte ens tänka på vilket litet monster jag är vid kvart i fem på morgonen. Stackars min framtida man. Han får ha fint tålamod den karln! :D
Men när man inte har nåt val så e det bara att släpa sig ur sängen och se glad ut och ta på sig michellindräkten (Iallfall nu när hösten/vintern är på g) och cykla mot jobbet. Nu är mitt jobb kul och det är lite småmysigt att stå där på morgonen med min kopp te och hälsa alla morgonpigga motionärer godmorgon. Så där hurtig och glad som jag är ;)

Gårdagen gick snabbt eftersom jag hade att göra i princip hela tiden. Gick upp tidigt, promenerade lite, började storstäda lyan, rensa garderober, letade reda på höstjackor, ställde in sommarskor, lagade matlådor och var sådär effektiv. Tanken var att jag skulle göra ny müsli med och prova att göra eget knäckebröd MEN tog en powernap i soffan istället. Det blev framskjutet till torsdag. Vidare mot jobbet och hann gymma lite innan jag började. Sen gick kvällen snabbt som attans och plötsligt var jag hemma igen. I en nystädad lgh. Jag gillart.

Nu är börjar det dessutom bli höst och det tycker jag om. När det blir mörkt på kvällarna så man kan tända lite ljus och mysa ner sig med en bra bok :) Hösten innebär också ett ganska fullspäckat schema för min del. Denna hösten har jag tänkt att jag ska:

1. Ta körkort. (Detta får ta den tid det behöver)
2. Gå ledarutbildning på Friskis och börja leda till våren!
3. Göra Högskoleprovet. (Tänker inte berätta vilket resultat det blir för detta är en provomgång)
4. Blir en ännu mer awesome människa än nu ;-P

Den sista punkten kanske inte ska tas så seriöst. Men en fin slutkläm(m)!

Hoppas ni sover gott där ute i landet!
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar