tisdag 19 februari 2013

SKITRÖVtimma.

Förlåt. Men jag måste få gnälla lite...Timmen mellan 16.30-17.30 idag var bara helt SUPERKASS.

Slutade jobbet 16.30 och ska bege mig mot min danslektion som börjar 17.15. Allt är frid och fröjd. Dock är min kollega lite sen så kommer väl iväg 16.35ish. Fortfarande gott om tid. Skulle cykla från A6 till Jordbron. För er som inte bort i Jkpg så är det väl 5-6km. Kommer ut och ska låsa upp min cykel. BAM. Cykellåset har frusit så jag råkar bryta av nyckel i låset. I lite småpanik hämtar jag avbitartången som finns på jobbet för att knipsa upp lås med. Kämpar och kämpar och lyckas tillslut klippa söner låset och kan komma iväg. När jag ska iväg märker jag även att min bakbroms har frusit. WTF!?! Här börjar jag bli arg och lite gråtfärdig då det är skitkallt, jag har bråttom och nu måste ta en omväg förbi TeamSportia för att köpa ett nytt lås. I och med att bara frambromsen fungerade var jag ju dessutom tvungen att cykla i snigeltakt då bromsa med frambroms i hög fart inte är att rekomendera. Som om inte det vore nog så är det typ storm i Jkpg idag, det blåste från alla håll så jag är alldeles sne. Ännu värre var det på vägen hem.

Nu är jag ändå hemma. Mat i magen och jag är lite gladare. Hade nog behövt en kram dock^^ Det var en grymt balettlektion trots allt krångel. Inte den bästa men den gjorde mig på bättre humör. Tack och lov.

Tänker inte röra mig ur soffan på hela kvällen...

Så här såg cykeln ut igår. Snöblask,blött och moddigt och kallt. Vissa dagar är jag inte skitglad över att cykla överallt.
Som receptionist är man lite alltiallo. Som idag fick jag kånka lite över 145 kg i viktplattor från parkeringen i djupsnö och lite uppförsbacke. Vardagsmotion eller? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar