torsdag 11 april 2013

Inspirerande bloggträff om Göteborggirot.

Kul med nya initiativ. Så som Göteborgsgirot. Vissa tycker säkert att det redan finns tillräckligt med motionslopp och liknande men jag an tänka mig att det här ändå kan slå rätt bra. Dels för det är lite blandade lopp och att man måste inte vara superduktig för att prova. Du behöver inte vara elitmotionär. Det här är alltså ett nytt cykelarrangemang i Göteborg nu i Maj. Tanken och ambitionen är att kunna bli lika stort som Göteborsvarvet och jag tror verkligen inte att det är ett ouppnåligt mål. Stadsloppet går genom hela Göteborg och bara det lär vara en upplevelse. Om man så kör på en racer eller en härlig gammal Monark. Det är ju t.o.m så jag är lite sugen på att köra det.

Fick möjligheten att följa med Anna och få bra info och inspiration igår på en bloggträff arrangerad just inför detta. Och ja, jag tror det här kommer bli nice. :-)

I övrigt så går jag in månad 5 sen jag skadade mitt kära muskelfäste i baksida lår. Är det läkt? Nej. Gör det ont? Ja, vid viss träning. Är det skittråkigt? Ja. Men att ge upp är inte riktigt min grej. Så då löpningen inte direkt funkar felfritt just nu söker jag hela tiden annan typ av träning. Så jag har övertalat Anna att ta med mig ut och prova MTB sen när snön har smält. Vad har jag då gett mig in på? Spinning/cykla har ju visat sig bättre än löpning så ger det ett försök! Har senaste året oundvikligt (ofrivilligt? ;) ) blivit mer intresserad av cykling och allt som hör därtill. Men varför inte prova?
Cyklar överallt?
Anna och Jonas Colting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar