torsdag 13 juni 2013

Besegrad.

Jag brukar alltid säga att jag har ett grymt immunförsvar. Är nästan aldrig sjuk, lite förkyld ibland men sällan mer än så. Senaste 5 åren har jag nog mindre än 4 sjukdagar borta från jobbet. Peppar peppar, men hoppas det fortsätter så. Idag dock så får jag känna mig lite besegrad av basiluskerna. Täppt, tjock i hals, hes och hostig var hur jag vaknade idag. Ingen hit alls måste jag säga. Den planerade träningen blir vila, satsar på att ta en väldigt lugn förmiddag och hälsa på en vän innan jobbet. Så kanske jag är pigg och kry imorgon igen. Har inte tid att bli sjuk. Håll tummarna för mig.

Ibland får man lite wakeupcall på hur skört livet är. En sån grej hände mig igår. Vill inte gå in på detaljer men blev väldigt påmind om en väns bortgång för några år sen. Hur orättvist livet är ibland. Det är lätt att glömma och ta vänner/familj/bekanta för givet ibland. Kan inte säga för många gånger hur mycket jag älskar min familj och mina vänner. Ni är fantastiska. Ni står ut med mig, tycker om mig som jag är och ger mig så himla mycket. Även om det inte alltid känns som det så lyssnar jag på alla råd ni ger. Tack.

Varför ska det va så svårt för? 


Fin cykeltur igår med. Letade mig runt på okända stigar och trots benen var trötta blev det en fin runda ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar