söndag 23 juni 2013

Lite smått och gott. Sill, färskpotatis, krabbfiske och luftgevär.

Sådär. Då var man hemma igen efter en väldigt trevlig helg tillsammans med goa vänner nere i Bokenäset. Det bjöd på det där klassiska, allt från sill, snaps, gräddfil, färskpotatis, jordgubbar och såklart lite regn på det. Det är ju lite av en tradition i det här landet att det i princip alltid regnar på midsommarafton. Men vad gör det när man har sina fina vänner omkring sig, god mat och gott humör.

Fredagen bjöd på firande ända långt in på småtimmarna och alla var på gott humör. Ingen snefylla, inga sura miner och bara massa roliga påhitt. Luftgeväret letades såklart fram i år igen och men bara en gnutta överdrift kan jag säga att jag var lika skillad i år som förra gången. Lyckades iallafall skjuta ner burken på marken flest ggr!

I lördags vaknade jag piggare än vad jag förtjänade och de flesta andra mådde rätt mycket sämre. Dock blev de flesta på gott humör när de till slut hade fått i sig frukost. Dagens vädergudar ville inte va snälla utan regnet kom även denna dag. Men vis hann både promenera till havet en sväng, vissa fiskade krabbor och sen grillade vi massa gott (Inte krabborna dock) Medans vissa tog sig ner till havet igen för fiske satsade jag och några till på spel. Jakten på den försvunna diamanten och Monopol. Jag hade mer lycka i det senare av dem även om det såg rätt mörkt ut ett tag gick jag ur som segrare!

Tanken var lite cykling ikväll men är rätt seg i kroppen plus att regnet verkligen öser ner. Där tryter min motivation och istället vankas ett besök på gymmet om en stund. Kanske man skulle ta och städa lite innan dess? Så kan man slänga sig i soffan sen med gott samvete!

Tack för en fin helg allihopa!

Spännande jakt.
Det såg mörkt ut ett tag men turen vände!
Till slut ägde jag i princip allt!
Brooke och Christoffer
Grilla går nog inte göra för många ggr på sommaren. Så himla gott och jag hade lyckats göra en riktigt god marinad denna gången. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar