torsdag 20 juni 2013

Träningsvärk och magkänsla.

Idag när jag vaknade hade jag den där härliga begynnande känslan av träningsvärk. Körde ett gött gympass igår med en vän med fokus på rygg. Lite nya övningar i träningsbanken och så ger man ju alltid det där lilla extra när man har sällskap. Roligare när man får lite pepp och motivation.

Kom dock i säng senare igår än Tant Ester är van vid så när klockan ringde för träning i morse så var man lagom seg. Men vad gör det när det bara händer då och då! Bara att va envis och kravla sig ur sängen. Mind over body som en vän lärde mig en gång. Det funkar nästan varje gång. Som tur är kurrar magen alltid också när jag vaknar och tanken på den som alltid lika fantastiska grötfrukosten gjorde det lättare att gå upp.

Gav mig iväg längs stigarna i Strömsbergsskogen med lånehojen och irrade runt bland stigar och försökte orientera mig samtidigt som benen fick jobba hårt i backar och genom brännässlor. Fortfarande kul, jobbigt, läskigt och svårt. Lär känna cykeln och stigarna mer och mer, vågar cykla snabbare och kämpar på. Men så kul! Väntar lite på den där känslan att man ska tröttna, tappa intresset. Men än har det inte hänt. Jag gillar det men känner mig lite feg inför kommande val. Magkänslan säger bara Go for it! Ska man lyssna på den?

Peace! Lunch med morsan och glass på Piren! 
Bästa cykelpärlan Siri är bra att ha när man inte vill cykla sporthoj jämt. Satsar även på att visa mina blåsslagna ben så de får lite sol. Så kanske blåmärkena försvinner snabbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar