torsdag 4 juli 2013

Müsli, mos och annat gott.

Idag har varit en sån där alldeles lagom effektiv dag. Har hunnit med en del men samtidigt inte stressat. Körlektion, gjort müsli, lagat massvis med matlådor, tränat, och nu jobb.

Min hemgjorda müsli är en sån grej som lixom alltid finns i skafferiet. Inga konstigheter, inget onödigt tillsatt socker och tusan så mycket godare än den man köper. Det säger jag inte för att låta duktig utan för att hemmarostad müsli blir jättegott. Oavsett vem som gör den tror jag. Det är så enkelt. Perfekt till frukost, mellanmål, på smoothien, på glassen eller bara knapra lite som den är.

Jag gillar att laga mat och fixa grejer själv. Då vet man vad som är i och kan reglera själv. Gör lite allt möjligt och i omgångar. Bröd, knäcke, Musli, rostade nötter, mos, sylt och annat gott. Snart börjar Sylt/mos/bär-säsongen och det blir kul. Jag har turen att dessutom ha föräldrar som gillar att plocka svamp och bär. Så antingen får jag sällskap eller så får jag bär. Förra året ringde pappa bara sådär en dag och frågade om jag ville ha 6-7liter lingon. Tackar man nej till det? Icke, lingonsylt i mängder blir ju det såklart! Just nu är både den hemlagade lingonsylten och äppelmoset slut så dags att göra nytt så fort det finns möjlighet!

Fräsch och god lunch med god marinerad kyckling.
Supermüsli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar