tisdag 10 december 2013

En veckas ofrivillig vila.

Snart en vecka utan träning. Utan den där goa känslan att utmana och pusha kroppen till träning. Den grymma känslan efteråt. Alltid glad, trött och endorfinerna sprutar. För det är just den känslan som är så viktig. Hitta den typen av träning som gör dig glad. Träning ska inte va ett måste utan nåt man längtar efter att gå till. Det är inte alltid man är supermotiverad men efteråt känns det alltid gött!

Ikväll är en sån kväll jag längtar till spinningsalen. Till att få kämpa, trycka på ordentlig, utmana ben och huvud och pressa på lite mer än jag tror att jag klarar. Just tisdagar har jag kommit med på några spinningpass utöver ordinarie schema som är riktigt grym träning. Spinningpass med lite mer fokus mot vinterträning för cyklister. Lite tuffare och lite mer utmanande. Har senaste dagarna tampats med halsont, hosta och heshet så träningen har fått vänta. Så ikväll var det lite bittert att missa det passet.

Satsar på att va frisk då det vankas distanspass eller maratonpass. Förhoppningsvis lutar det åt det första! Så låt vädret va grymt i helgen. Då ska de va kraft i benen och energi i hela kroppen. Tills dess ska jag vila, äta pepparkakor och umgås med en av mina bästa vänner från Göteborg som är och hälsar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar