torsdag 17 januari 2008

Repetitioner.

Japp. Då var det i gång. Repa som ett as. Dansa, Sjunga och Sketchövning.
vi är i Kulturhuset från 08.00 till 21.00 alla dagar i stort sett. Det är jobbigt och roligt. Vi svettas och gråter tillsammans. Vi blir arga på varandra och blir vänner igen. Det är ju så.

Och snart är det Premiär. Den 26 Januari närmare bestämt. Och man undrar ju, vilka av ens vänner tänker försöka ta sig hit? Okej de som bo väldigt långt bort men Jönköping ligger inte långt bort? Det är kanske 17 mil? Hur många gånger har inte jag åkt mer än så för att titta på mina kompisar när de har diverse Spelningar eller tjoiloie.
Vi sätter upp en Stor Vinterrevy detta året. Är det då för mycket begärt att ens så kallade vänner kan masa sig dit och stödja en?

Äsch. Jag är väl löjlig. Ibland kan man ju inte, man har ju annat för sig ibland.
Men man kunde ju önska att någon kunde.
Cred till alla de som får för sig att komma. jag har iallfall meddelat ett antal från min telefonbok.


I övrigt Går det ganska bra med repetitionerna, Jag ser ut som ett kylskåp när jag dansar men mina sketcher kan jag och jag kan min sång. Det andra får man öa lite mer på helt enkelt.
Det är ju faktsikt ett framsteg att Jonna (Min danslärare) Inte sågade mig totalt igår. Hon sa inget om den svåraste dansen och det är faktiskt en tyst komplimang eftersom hon klagat alla andra gånger på oss. Och allt annat var okej det hon sa med.

Nu är det dags att dra mot Kulturhuset. Cykeln väntar på mig.
Jag tror att det är punka på den. Inte bra. Men jag har 35 kr att leva på tills den 25:e.
Visst är det härligt att vara student?

See you.!

Ester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar