söndag 17 maj 2009

Har kollat på film. The Mist.

Jobba helg kan vara något bland det segaste som finns. Man vet att man inte kommer få sova ut på morgongen och när man väl sen kommer hem på söndagen så vet man att det oftast väntar 5 dagar av arbete till. Men jag borde inte klaga. Jag har ju ett jobb, eller hur?
Fast idag var det segt. Lika segt som igår med att ingen ringer in. Ingen som hade nån lust att klaga idag visst, även om det var ganska skönt.

Denna helgen har varit ganska händelselös förutom att jag försökte lära mig döda zombies idag.
Har även kollat på The Mist ikväll med Emil. Väldigt konstig film. Slutet gör hela filmen även om det var speciellt. Men resten var en blandning mellan småflin och gömma mig bakom Emil. Ty jag är en väldigt lättskrämd människa. Jag är rädd för allt. Speciellt skräck/thrillers/alla sådana filmer. Om jag inte hade haft pojkvän hade det varit ett praktexempel på en dejt att kolla på nåt sånt för jag hade krypit in och gömt mig bakom nån arm direkt. Vilket jag numera då gör med Emil.

Sex dagar kvar till audition. Jag börjar bli nervös. Kommer det att gå vägen denna gången? Tredje gången gilt altså. Jag hoppas att det förstår hur otroligt gärna jag vill gå på den dära linjen.

Sov gott nu. Det ska jag försöka göra. Och inte tänka på för mycket på spindlar och flygande gigantiska myggor.

En sak till. Jag saknar mina vänner. Jag saknar dig Malin. Du bor i Göteborg och ändå ses vi så sällan. Jag saknar Brooke. Min bästa vän på andra sidan jorden. Och jag saknar dig Carin. Saknar att bo granne med dej och prata om allt. Vill kunna finnas där för dig jämt. Hoppas du kan komma ner till mig och hälsa på mig i sommar.

/E

Osminkat mot jobbet. Knappt vaken, men då är solglasögonen en liten räddare i nöden.

På morgonen sken solen och himlen var blå. Man kunde vänta sig en fin dag. Men tji fick jag.


Träffade även Sanna på bussen. Hon var lite butter för hon borde varit hemma och pluggat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar