måndag 30 april 2012

Träning och asbra energi :)

Underbar energi idag under träninspassen! :) Vila lördag, söndag och dessutom en hel del påfyllning av mat och gott i helgen minst sagt^^

Idag blev det min första långrunda(lång i mina mått mätt..) sen joggingvilan och höft och ben höll! Hade asbra energi och övervägde milen men hann inte pga tidsbrist ;) Men energin fanns där och det är ju super. Blev en runda på 7.3km med sista kilometern i sand. Tusan vad jobbigt det var! Men bra träning för benen. Tiden landade på 47min och första 10 min var promenad och håller lugnt tempo för att vänja upp höften så tycker ändå att det var en helt okej tid. Det är så sjukt gött att komma ut och springa igen. Smidigt, enkelt och går göra överallt.

Körde även ett 45min lunchspinning för att kötta ut det sista ur benen och energin höll det passet också. Spinning är så härligt för man kan verkligen få upp pulsen ordentligt och få till ett bra konditionspass om man inte mesar och har orken. Sånt gillar jag. Plus att det är sjukt kul också. Alla som inte provat spinning borde göra det. Jag var ganska skeptisk till en början innan jag provat. Sitta i en sal och cykla med massa andra?Det tog några ggr för att inse att det är askul. Så länge det är bra musik och en bra ledare såklart. Men har nästan aldrig varit på ett pass som är dåligt. Men vissa faller en ju bättre i smaken när det gäller musik helt klart. Så jag är helt klart fast. Har fortfarande inte hunnit gå på alla pass på Friskis. Har en hel del ledare kvar att pricka av :) Men tiden har jag ju!

Nu blir det några timmars jobb och sen vidare till lite Valborgsfirande hoppas jag.
Hoppas ni får en fin Valborg också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar