tisdag 27 november 2012

Gnäll, gnäll och lite motivation.

Snart har det lagts en till vecka på mitt "vilande" med undantag för två korta discogymspass i helgen. Men de räknas knappt. Känner mig otroligt rastlös och overksam när jag inte kan träna som jag brukar. Får inte lika mycket gjort på dagarna och för att inte tala om att jag är trött jämt känns det som. (Eller så är det bra som jag känner just nu då jag varit vaken sen 5...)

Idag vankas dock besök hos sjukgymnasten för att få svar på hur illa jag sträckt min rumpmuskel :-P
Inget lär ju gått av eftersom jag kan gå men det värker hela  tiden och kan ju inte ens sitta länge utan att det känns som halva rumpan domnar bort och träningen är ju obefintlig. Tråkigt och väldigt omotiverande. Vilar mig i form som någon sa ;-) Vilar mig ur form är så jag känner mig...

Får vänta och se vad jag får för dom. Förhoppningsvis bara en sträckning. Inga muskelbristningar eller inflamationer. Få rehabövningar som jag ska göra som duktig motionär och snart vara tillbaka igen med mycket träning. Danslektionerna ikväll kommer nog tyvärr inte vara de bästa...

Mycket gnäll just nu men är trött på att ha ont och vill kunna träna som vanligt.

Miniutbildning i Box igårkväll. Det var väldigt inspirerande. Jag ska börja leda Box-pass. Lilla jag ska stå och instruera andra, peppa och skrika åt dem. Självklart kommer den taskiga självkänslan lite smygande. Kan jag? Är jag duktig? Kan jag inspirera andra? Kan jag sätta ihop ett pass? Vissa dagar känns det nästan omöjligt men jag ska fixa det. Läskigt och spännande på samma gång. Men det ska bli grymt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar