måndag 11 februari 2013

Tidigt försök till träning.

Jodå, 7.05 var jag på gymmet. 20 min senare än planerat men det är gryymt svårt att motivera sig på morgonen när man är så trött som jag är. Men jag han springa 5 km utan att muskeln strejkade för mycket. Höll ett behagligt (läs: tråkigt) tempo men lite korta promenadpartier mellan kilometrarna. Börjar leka lite med tanken att det ändå kanske finns en möjlighet att förbättre tiden på vårruset i år med. Vi får se, vi får se!

Anledningen till dagens tidiga träning är att efter jobbet ska håret färgas några nyanser ljusare och klippas. Det brukar ta sin lilla tid. Så likabra att ha lite träning gjord innan jag började jobba.

Förra veckans träning var varierad och rolig träning.

Måndag: 60 min Styrkepass med fokus på ben
Tisdag: 30 min löpning + 120 min balett.
Onsdag: 55 min box + 20 min styrka med fokus på axlar och rygg
Torsdag: 45 min Spinning
Fredag: 55 min Box + 6 km Skidåkning
Lördag: 14km Skidåkning.
Söndag: VILA
Tanken är att snart klämma in lite mer planerade gympass med :-)

Mat efter träning är ju guld. Här har min vän Sanna lagat potatisgratäng och qournfileér fyllda med soltorkade tomater och mozarella. MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar