onsdag 17 april 2013

Favoritdagen mitt i veckan..

Ondag = Ledig. Alltid. Mitt schema ligger så att jag varje onsdag kan njuta av ledighet. Nästan hela dagen. Det är både bra och dåligt. Man får inte samma helgkänsla som när man är ledig lördag eller söndag men man är och andra sidan ofta lite mer effektiv med att få saker gjorda mitt i veckan. Idag har varit en sån bra och effektiv dag. Jag har hunnit övningsköra, fika med mamma, städa lägenheten, gå en långpromenad, laga matlådor, rosta ny müsli och nu har jag nästan en timme kvar innan jag ska köra mitt boxpass. Skönt att slippa stressa och ändå hunnit med massa under dagen. För att inte tala om hur gött det är sen ikväll att komma hem till en nystädad lägenhet. Bara kunna slänga sig in i duschen, fixa lite käk och sen kunna ta det lugnt resten av kvällen. Då kan jag koppla av.

Våren har äntligen kommit med! Sol och över 10 plusgrader. Så som en vår ska vara. Hoppas det håller i sig så man kan börja längta och se fram emot sommaren också.

Ibland blir det lite ihopplockad snabblunch. Men inte mindre gott för det! Tacpkryddad kycklingfärs med stekt ägg och grönsaker :-) 
Härligt väder för promenad. Längtar tills det börjar bli lite grönt ute också! Proteinpannkakor till mellanmål. Ibland får man lyxa till det ;-) Lagade även veggogryta med kokosmjölk/chilli/grönsaker och råris. Och min älskade müsli. Måste alltid finnas hemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar