söndag 21 april 2013

Man förtjänar det bästa.

Ibland blir man så less på saker som händer i livet. Saker som man trodde skulle bli bra och som sen bara brutalt skiter sig. Hur otroligt utlämnad man kan känna sig. Att lära känna en människa som sedan bara kastas allt omkull.

Det är lätt att säga att man bara ska umgås med de människor som ger dig lika mycket tillbaka som du ger dem. Vänskap, kärlek, familj. Det är ofta lättare sagt än gjort. I vissa fall enklare än andra. Man ger dem man älskar så många chanser. Bråkar man så blir man sams. Så är det ju. Men ibland tar det bara stopp. Då man inte orkar mer och inte orkar lägga mer energi på nånting som inte är värt det. När man inser att man inte blir behandlad rättvist, ärligt och ödmjukt. När lögner kommer in i bilden och det man trodde var sant bara rubbas. Hur gärna man än vill ha ett förlåt så kommer det aldrig. När man inser att människan aldrig kommer förändras. Då vet man att den relationen inte kommer leda någon vart.

Det svåra är att säga nej. Att glömma, gå vidare. Att faktiskt sluta hoppas på nånting som aldrig kommer ske. Att låta förnuftet bestämma och inte känslorna. Att va stark och inte låta sig utnyttjas. Inte ge några fler chanser. När man vet att det bara kommer att bli likadant igen. En vänskap och en relation måste vårdas. Om man hela tiden blir sårad är det nåt som inte stämmer. Man förtjänar bättre än så.

Ta hand om dem du älskar, ge lika mycket energi tillbaka. Ta dem inte för givet. 

----------------

Jag längtar till den dagen jag träffar den personen som kompletterar mig. Som ger mig lika mycket tillbaka som jag ger honom. Som ser mina fel och brister men som älskar mig ändå. Som stöttar mig när jag är ledsen och gläds med mig när jag är glad. Som alltid finns där oavsett. Som tänker på mig varje dag och vill dela sin vardag med mig. Varje dag. Som vill träffa mina vänner och min familj och som vill vara en del av mitt liv. Alltid. Inte bara då och då eller när det passar. Som vill ses och umgås. Som uppskattar mig.

Ja, det är klyshigt, cheesy och astöntigt. Men vissa dagar har man mycket tankar och mycket funderingar så hjärnan slår knut på sig själv.

Sushi. Nya favoriträtten. 
Får man inte ordning på tankarna är en löptur bra!
Baka är också lite terapi. Och goda resultat blev det minsann.

1 kommentar:

  1. Ester, det är inte klyshigt, cheesy och astöntigt. Det är smart och jag är ganska säker på att du är den som går vinnande ur striden.

    SvaraRadera