onsdag 1 maj 2013

Roadtrip!

Jag fixade det! Jag lyckades fixa punkan på cykeln helt själv. Utan hjälp. Det tog en stund och jag höll på att ge upp ett par ggr men till slut så lyckades jag. Kanske kan tyckas enkelt för vissa men tills för typ en vecka sen hade jag absolut ingen aning om hur man ens tog av däcken från cykeln. Har man aldrig gjort det så vet man ju inte^^ Men eftersom jag är en envis filur som vill kunna göra saker själv och framför allt lära mig mer om cyklar såklart. Och bara en sån "liten" sak som att jag äntligen kan fixa min egen punks är skönt. Sen att det behövs mer övning så det går lite snabbare är en liten detalj. Huvudsaken är att jag kan. :) Så i huvudsak tack till Jonas som visade hur jag bytte dubbdäcken förra veckan. Annars hade det varit svårare.

Nog om cyklar. Tar tillfället i akt idag när jag är helt ledig att fara en sväng till Göteborg och träffa vänner och slippa Jkpg för en stund. Ibland är det grymt skönt. Vädret verkar lovande med sol hela dagen också:) Även om det blir några timmars bussresa är det gött att kunna åka iväg bara över dagen.

Har jag ork så kanske jag hinner lite träning ikväll med. Igår blev det mest cyklande och promenerande. Balettlektionen blev en blandning av massa pratande, skvallrande och dansande. Har en så grymt härlig lärare. Då är lektionerna roligare och motiverande.

Ha en fin dag och lycka till idag Anna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar