måndag 1 juli 2013

Lera, lera och lite till lera.

Tänkte ta en snabbrunda i skogen för att mjuka upp benen lite efter all träning i helgen. Har nästan saknat det lite. Motigt att sitta inne en helg när solen skiner och cykeln bara väntar på att få komma ut. Sagt och gjort trampade jag iväg mot Strömsberg med ambitionen att bara cykla ett par varv och sen dra hemåt igen. Fick dock för mig att prova en stig jag inte cyklat på innan och visst var den lovande om det inte hade varit så jävluskt lerigt och gyttjigt. 20-30 cm sjönk hjulen ner på vissa ställen och det var skitsvårt rent ut sagt. Övning ger ju färdighet sägs det ju dock. Så jag kämpade på ett par km men sen gav jag upp och vände, jag var trött, vilse, stressad och rätt geggig. Inte bästa turen kanske men som vanligt kul ändå. Cykeln fick mest kladd på sig och fick sköljas av rejält. Tanken var att jag skulle duschat den ikväll men kroppen var lite för trött så jag somnade i soffan vid 20.30. Tomorrow it is!

Hann i vilket fall hem i tid för att slänga i mig lite käk, få på Friskiskläderna och dra in till stan och leda ett boxpass. Grymt peppade motionärer idag och det gör ju att man själv blir extra supertaggad.

Veckans planer innehåller lite allt möjligt, jobb, fika med vänner, träning, träning med vänner, cykling, sjungande, Bröllop och lite ditten och datten. Bra start på veckan så hoppas det håller i sig!

Cykeln fick ta mer skit än jag ;-P
Underbart goda, enkla och nyttiga kvällsmål. Keso, varma hallon och hackade nötter/bär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar